Authors: Fuhrmann, Laura
Subject Terms: Hausaufgabe, Unterricht, Unterrichtsanalyse, Beobachtung, Außerschulisches Lernen, Hausaufgabenkontrolle, Bearbeitung, Unterrichtsforschung, Aufgabenstellung, Eltern, Besprechung, Täuschung, Entgrenzung, Schule, Unterrichtspraxis, Lehrer-Schüler-Interaktion, Eltern-Schule-Beziehung, Schulforschung, Forschungsstand, Lehr-Lern-Forschung, Soziale Interaktion, Ethnografie, Empirische Untersuchung, Grounded Theory, Feldforschung, Teilnehmende Beobachtung, Qualitative Forschung, Dissertationsschrift, Deutschland, Homework, Teaching, Analysis of teaching process, Teaching analysis, Observation, Teaching research, Task definition, Task setting, Parents, Deception, Delimitation, School, Teaching practice, Parent-school relation, Effective schools research, Teaching-learning research, Social interaction, Ethnography, Empirical study, Field research, Participant observation, Qualitative research, bic Book Industry Communication:J Society & social sciences:JN Education:JNL Schools
File Description: image/jpeg
Authors: Stiller, Jurik, Gäde, Maria
Subject Terms: 370 Education, 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Unterricht, Hochschullehre, Lehr-Lern-Forschung, Digitalisierung, Lehr-Lern-System, Analoges System, Digitales System, Künstliche Intelligenz, Sachunterricht, Student, Virtuelle Lehre, Lehrerbildung, 21. Jahrhundert, Interview, Fragebogenerhebung, Teaching, Higher education lecturing, University lecturing, University teaching, Teaching-learning research, Digitalization, Artificial intelligence, Instruction in natural science subjects, Primary school science and social studies, Male student, Teacher education, Teachers' training, Questionnaire survey
Authors: Moser, Vera
Contributors: Brodesser, Ellen, Frohn, Julia, Welskop, Nena, Liebsch, Ann-Catherin, Pech, Detlef
Subject Terms: Inklusion, Unterricht, Hochschule, Hochschullehre, Professionalisierung, Lehrerausbildung, Lehr-Lern-Prozess, Bildungskonzept, Lehrerbildung, Kompetenz, Lehr-Lern-System, Lehrevaluation, Lehramtsstudiengang, Heterogenität, Sensibilität, Lehrkompetenz, Integrative Pädagogik, Professionalität, Pädagogisches Handeln, Fachdidaktik, Sonderpädagogik, Klassenführung, Adaptiver Unterricht, Unterrichtskonzeption, Sprachbildung, Lehramtsstudent, Baustein, Reflexion, Selbstreflexion, Pädagogische Diagnostik, Diagnostik, Begleituntersuchung, Evaluation, Empirische Untersuchung, Quantitative Analyse, Qualitative Analyse, Forschungsprojekt, Deutschland, Inclusion, Teaching, Higher education institute, Higher education lecturing, University lecturing, University teaching, Professionalization, Teacher education, Teacher training, Teaching-learning process, Educational conception, Teachers' training, Competency, Preservice Teacher Education, Heterogeneity, Sensibility, Teaching Skills, Integrative education, Professionalism, Professionality, Specialized didactics, Subject didactics, Remedial instruction sciences, Special education for the handicapped, Special needs education, Classroom techniques, Conception of teaching, Linguistic input, Student teachers, Self-reflexion, Pedagogical diagnostics, Diagnostic, Empirical study, Germany, Pedagogical thinking, Teaching-learning research, bic Book Industry Communication:J Society & social sciences:JN Education:JNF Educational strategies & policy:JNFN Inclusive education / mainstreaming, thema EDItEUR:J Society and Social Sciences:JN Education:JNF Educational strategies and policy:JNFK Educational strategies and policy: inclusion
File Description: image/jpeg
Relation: Interdisziplinäre Beiträge zur Inklusionsforschung herausgegeben von Marina Egger, Julia Frohn, Vera Moser und Detlef Pech
Authors: Tetzlaff, Leonard, Schmiedek, Florian, Brod, Garvin
Superior Title: Educational psychology review 33 (2021) 3, S. 863-882
Subject Terms: Unterricht, Individualisierung, Adaptiver Unterricht, Lernender, Lernprozess, Datenerhebung, E-Learning, Lernumgebung, Schulklasse, Binnendifferenzierung, Forschungsstand, Modellbildung, Unterrichtsgestaltung, Lernforschung, Lehr-Lern-Forschung, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Pädagogische Psychologie, Teaching, Individualization, Learning process, Virtual learning, Educational Environment, Learning environment, School class, Interior differentiation, Model building, Research on learning, Teaching-learning research, Education
File Description: application/pdf
Authors: Hardy, Ilonca, Decristan, Jasmin, Klieme, Eckhard
Superior Title: Journal for educational research online 11 (2019) 2, S. 169-191
Subject Terms: Schule, Unterricht, Unterrichtsqualität, Adaptiver Unterricht, Lehr-Lern-Forschung, Unterrichtskonzeption, Bildungsforschung, Methode, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Schulpädagogik, School, Teaching, Teaching quality, Teaching-learning research, Conception of teaching, Educational research, Method, Education, Curriculum and Teaching / School Pedagogy
File Description: application/pdf
Authors: Dumont, Hanna
Superior Title: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 22 (2019) 2, S. 249-277
Subject Terms: Individuelle Förderung, Begriff, Diskurs, Adaptiver Unterricht, Differenzierender Unterricht, Binnendifferenzierung, Individualisierung, Offener Unterricht, Selbstregulation, Lehr-Lern-Forschung, Unterrichtsforschung, Unterricht, Strategie, Konzeption, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Schulpädagogik, Individual support, Discourse, Differentiated teaching, Interior differentiation, Individualization, Open teaching, Teaching-learning research, Teaching research, Teaching, Strategy, Conception, Education, Curriculum and Teaching / School Pedagogy
Availability: https://www.pedocs.de/volltexte/2019/17476/
Authors: Seidel, Tina, Thiel, Felicitas
Superior Title: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. March 2017 20(1):1-21
Authors: Reusser, Kurt
Superior Title: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 36 (2018) 3, S. 311-328
Subject Terms: Allgemeine Didaktik, Bedeutungsentwicklung, Didaktisches Dreieck, Fachdidaktik, Lehr-Lern-Forschung, Lehramtsstudiengang, Lehrerbildung, Unterricht, Schweiz, Specialized didactics, Subject didactics, Teaching-learning research, Preservice Teacher Education, Teacher education, Teachers' training, Teaching, Switzerland, ddc:370, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Education, Historische Bildungsforschung, Fachdidaktik/fächerübergreifende Bildungsthemen
File Description: application/pdf
Relation: http://dx.doi.org/10.25656/01:18852; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-188520; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/18852/; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/18852/pdf/BzL_183_311-328_Reusser_Allgemeine_Didaktik.pdf
Authors: Buchner, Ursula, Fritz, Maria Magdalena
Superior Title: Haushalt in Bildung & Forschung 5 (2016) 4, S. 93-108
Subject Terms: Gesundheitserziehung, Vorberufliche Bildung, Kompetenzerwerb, Sozialerziehung, Feed-back, Soziales Handeln, Jugendlicher, Berufsbildung, Aktionsforschung, Lerneffekt, Unterricht, Fachdidaktik, Kompetenz, Lernfeld, Lehr-Lern-Forschung, Lernen, Health Education, Enterprise Education, Education for social responsibility, Social action, Adolescent, Vocational Education, Learning progress, Teaching, Specialized didactics, Subject didactics, Competency, Teaching-learning research, Learning, ddc:370
File Description: application/pdf
Relation: http://dx.doi.org/10.25656/01:20342; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-203426; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/20342/; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/20342/pdf/HiBiFo_2016_4_Buchner_Fritz_Lernen_im_Fach_Gesundheit.pdf
Authors: Danninger, Gabriele
Superior Title: Haushalt in Bildung & Forschung 5 (2016) 4, S. 25-34
Subject Terms: Lernen, Lerneffekt, Wirksamkeit, Ernährung und Hauswirtschaft, Neurodidaktik, Neurowissenschaften, Lehr-Lern-Forschung, Lernerfolg, Lernpsychologie, Kognitionspsychologie, Konstruktivismus, Lernforschung, Lernprozess, Unterricht, Hauswirtschaftslehre, Learning, Learning progress, Teaching-learning research, Learning achievement, Learning psychology, Psychology of learning, Cognition psychology, Constructivism, Research on learning, Learning process, Teaching, Home economics, ddc:370, Erziehung, Schul- und Bildungswesen
File Description: application/pdf
Relation: http://dx.doi.org/10.25656/01:20337; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-203371; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/20337/; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/20337/pdf/HiBiFo_2016_4_Danninger_Neurodidaktik_und_Lernwirksamkeit.pdf
Authors: Brandl, Werner
Superior Title: Haushalt in Bildung & Forschung 5 (2016) 4, S. 3-24
Subject Terms: Lernen, Lerneffekt, Lernstand, Lernstandserhebung, Leistungsbeurteilung, Lernerfolg, Lernprozess, Wirksamkeit, Lernforschung, Kompetenz, Lehr-Lern-Forschung, Schule, Unterricht, Lernpsychologie, Kognitionspsychologie, Learning, Learning progress, Learning level survey, Surveys, Achievement measurement, Achievement test, Pupil Evaluation, Learning achievement, Learning process, Research on learning, Competency, Teaching-learning research, School, Teaching, Learning psychology
File Description: application/pdf
Relation: http://dx.doi.org/10.25656/01:20336; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-203363; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/20336/; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/20336/pdf/HiBiFo_2016_4_Brandl_Lernstand_erheben_Lernwirksamkeit.pdf
Authors: Minnameier, Gerhard, Hermkes, Rico
Superior Title: Seifried, Jürgen [Hrsg.]; Faßhauer, Uwe [Hrsg.]; Seeber, Susan [Hrsg.]: Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2014. Opladen [u.a.] : Verlag Barbara Budrich 2014, S. 123-134. - (Schriftenreihe der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE); 217)
Subject Terms: Wissenserwerb, Lehr-Lern-Forschung, Lehr-Lern-Prozess, Rechnungswesen, Fachdidaktik, Unterrichtsqualität, Kognitives Lernen, Inferenz, Unterricht, Kognitiver Prozess, Lerntheorie, Konstruktivismus, Acquisition of knowledge, Teaching-learning research, Teaching-learning process, Specialized didactics, Subject didactics, Teaching quality, Cognitive learning, Inferences, Teaching, Cognitive process, Learning theory, Constructivism, Empirical study, ddc:370, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Education, Schulpädagogik
File Description: application/pdf
Relation: oai:www.pedocs.de-opus:9664; http://dx.doi.org/10.25656/01:9730; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-97303; https://www.pedocs.de/volltexte/2014/9730/; https://www.pedocs.de/volltexte/2014/9730/pdf/Seifried_JB_berufs_wirtschaftsp_Forschung_2014_Minnameier_Hermkes_Kognitive.pdf
Superior Title: Hildebrandt, Elke [Hrsg.]; Peschel, Markus [Hrsg.]; Weißhaupt, Mark [Hrsg.]: Lernen zwischen freiem und instruiertem Tätigsein. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2014, S. 17-31. - (Lernen und Studieren in Lernwerkstätten)
Subject Terms: Lehr-Lern-Forschung, Lernen, Lernprozess, Übergang Vorschulstufe - Primarstufe, Eingangsstufe, Primarbereich, Vorschulalter, Unterricht, Kindergarten, Frühpädagogik, Anfangsunterricht, Elementarbereich, Elementarpädagogik, Fächerübergreifendes Lernen, Lernforschung, Lernaktivität, Lernbegleitung, Pädagogisches Handeln, Schweiz, Teaching-learning research, Learning, Learning process, Entry stage, Primary education, Primary level, Pre-school age, Preschool age, Teaching, Nursery school, Early childhood education
File Description: application/pdf
Relation: oai:www.pedocs.de-opus:19335; oai:www.pedocs.de-opus:19336; oai:www.pedocs.de-opus:19337; oai:www.pedocs.de-opus:19338; oai:www.pedocs.de-opus:19339; oai:www.pedocs.de-opus:19340; oai:www.pedocs.de-opus:19341; oai:www.pedocs.de-opus:19342; oai:www.pedocs.de-opus:19343; oai:www.pedocs.de-opus:19344; oai:www.pedocs.de-opus:19345; oai:www.pedocs.de-opus:19346; oai:www.pedocs.de-opus:19347; oai:www.pedocs.de-opus:19334; http://dx.doi.org/10.25656/01:19336; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-193364; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/19336/; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/19336/pdf/Streit_et_al_2014_Besonderheiten_des_Lernens_und_Lehrens.pdf
Authors: Knaus, Thomas
Superior Title: Knaus, Thomas [Hrsg.]; Engel, Olga [Hrsg.]: fraMediale. München : kopaed 2011, S. 23-45. - (Digitale Medien in Bildungseinrichtungen ; 2)
Subject Terms: Konstruktivismus, Lehr-Lern-Forschung, Mediendidaktik, E-Learning, Lehramtsstudium, Unterrichtsgestaltung, Medienkompetenz, Mediennutzung, Medieneinsatz, Elektronische Medien, Unterricht, Constructivism, Teaching-learning research, Media didactics, Virtual learning, Media competence, Media skills, Utilisation of media, Utilization of media, Deployment of media, Use of media, Teaching, ddc:370, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Education, Medienpädagogik, Hochschulforschung und Hochschuldidaktik
File Description: application/pdf
Relation: http://dx.doi.org/10.25656/01:11700; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-117003; https://www.pedocs.de/volltexte/2016/11700/; https://www.pedocs.de/volltexte/2016/11700/pdf/Knaus_2011_Digitale_Medien.pdf
Authors: Kleinknecht, Marc, Schneider, Jürgen, Syring, Marcus
Superior Title: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 32 (2014) 2, S. 210-220
Subject Terms: Lehrerbildung, Videoaufzeichnung, Lehren, Lernen, Unterricht, Lehr-Lern-Forschung, Teacher education, Teachers' training, Lecturing, Learning, Teaching, Teaching-learning research, ddc:370, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Education, Schulpädagogik
File Description: application/pdf
Relation: http://dx.doi.org/10.25656/01:13866; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-138667; https://www.pedocs.de/volltexte/2017/13866/; https://www.pedocs.de/volltexte/2017/13866/pdf/BZL_2014_2_210_220.pdf
Authors: Wespi, Claudia, Senn Keller, Corinne
Superior Title: Haushalt in Bildung & Forschung 3 (2014) 3, S. 54-74
Subject Terms: Konsumerziehung, Ernährungserziehung, Subjektorientierung, Kompetenzorientierung, Lehr-Lern-Forschung, Lernen, Unterrichtsplanung, Lebensweltbezug, Schweiz, Unterricht, Consumer education, Nutrition education, Teaching-learning research, Learning, Lesson Planing, Planning of teaching, Switzerland, Teaching, Conception of teaching, ddc:370, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Education, Schulpädagogik, Fachdidaktiken
File Description: application/pdf
Relation: http://dx.doi.org/10.25656/01:20426; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-204263; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/20426/; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/20426/pdf/HiBiFo_2014_3_Wespi_Senn-Keller_Subjektorientiertes_Lernen.pdf
Authors: Gruschka, Andreas
Superior Title: Pädagogische Korrespondenz (2013) 48, S. 58-78
Subject Terms: Bildungsstandards, Lehrerbildung, Kompetenzorientierte Methode, Unterricht, Kompetenzentwicklung, Kompetenzerwerb, Lehr-Lern-Forschung, Professionalität, Lehrer, Bildungspolitik, Bildungsreform, Kerncurriculum, Kritik, Analyse, Educational standard, Standards, Teacher education, Teachers' training, Competency-based method, Teaching, Skill development, Teaching-learning research, Professionalism, Professionality, Teacher, Educational policy, Educational reform, Common core curriculum, Core curriculum, Criticism
File Description: application/pdf
Relation: http://dx.doi.org/10.25656/01:11463; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-114631; https://www.pedocs.de/volltexte/2015/11463/; https://www.pedocs.de/volltexte/2015/11463/pdf/PaedKorr_2013_48_Gruschka_Ueber_einen_Versuch.pdf
Authors: Schumacher, Ralph, Stern, Elsbeth
Superior Title: Die deutsche Schule 104 (2012) 4, S. 383-396
Subject Terms: Vorstellung, Lehrer, Schüler, Lehr-Lern-Forschung, Lernen, Lernschwierigkeit, Lernmethode, Unterricht, Gehirn, Neurowissenschaften, Vorwissen, Teacher, Pupil, Pupils, Teaching-learning research, Learning, Learning Difficulties, Learning Difficulty, Learning disorder, Learning method, Learning techniques, Teaching, Brain, ddc:370, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Education, Schulpädagogik, Pädagogische Psychologie
File Description: application/pdf
Relation: http://dx.doi.org/10.25656/01:25740; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-257406; https://www.pedocs.de/volltexte/2022/25740/; https://www.pedocs.de/volltexte/2022/25740/pdf/DDS_2012_4_Schumacher_Stern_Neurowissenschaften.pdf
Authors: Darling-Hammond, Linda
Superior Title: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 34 (2012) 1, S. 21-38
Subject Terms: Vergleichende Bildungsforschung, Bildungsreform, Lehr-Lern-Forschung, Lehr-Lern-Prozess, Qualität, Unterricht, Qualitätsstandard, Empirische Untersuchung, Educational reform, Teaching-learning research, Teaching-learning process, Quality, Teaching, Empirical study, ddc:370, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Education, Empirische Bildungsforschung, Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
File Description: application/pdf
Relation: http://dx.doi.org/10.25656/01:10044; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-100447; https://www.pedocs.de/volltexte/2015/10044/; https://www.pedocs.de/volltexte/2015/10044/pdf/SZBW_2012_1_DarlingHammond_Two_futures.pdf
Authors: Achtenhagen, Frank
Superior Title: Empirical research in vocational education and training 4 (2012) 1, S. 5-25
Subject Terms: Kompetenzmessung, Lehr-Lern-Forschung, Lernumgebung, Didaktik, Curriculum, Unterricht, Kaufmännische Ausbildung, Unternehmer, E-Learning, Technologiebasiertes Testen, Item-Response-Theorie, Competency measurement, Skills measurement, Skills measurements, Teaching-learning research, Educational Environment, Learning environment, Training method, Teaching, Commercial training, Vocational education for commercial occupations, Entrepreneur, Virtual learning, Technology-based Assessment, Item Response theory, ddc:370, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Education, Empirische Bildungsforschung
File Description: application/pdf
Relation: http://dx.doi.org/10.25656/01:8256; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-opus-82563; https://www.pedocs.de/volltexte/2013/8256/; https://www.pedocs.de/volltexte/2013/8256/pdf/ERVET_2012_1_Achtenhagen_The_curriculum_instruction.pdf