Authors: Stiller, Jurik, Gäde, Maria
Subject Terms: 370 Education, 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Unterricht, Hochschullehre, Lehr-Lern-Forschung, Digitalisierung, Lehr-Lern-System, Analoges System, Digitales System, Künstliche Intelligenz, Sachunterricht, Student, Virtuelle Lehre, Lehrerbildung, 21. Jahrhundert, Interview, Fragebogenerhebung, Teaching, Higher education lecturing, University lecturing, University teaching, Teaching-learning research, Digitalization, Artificial intelligence, Instruction in natural science subjects, Primary school science and social studies, Male student, Teacher education, Teachers' training, Questionnaire survey
Authors: Keimerl, Verena F., Hess, Miriam
Subject Terms: 370 Education, 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Grundschulpädagogik, Primarbereich, Hochbegabung, Hoch begabter Schüler, Begabtenförderung, Theorie-Praxis-Beziehung, Lehrerbildung, Professionalisierung, Lehrer, Lehr-Lern-Forschung, Nachhaltigkeit, Primary school education, Primary school pedagogics, Primary education, Primary level, Giftedness, Promotion of the gifted, Theory Practice Relationship, Teacher education, Teachers' training, Professionalization, Teacher, Teaching-learning research, Sustainability, Student teachers
Authors: Moser, Vera
Contributors: Brodesser, Ellen, Frohn, Julia, Welskop, Nena, Liebsch, Ann-Catherin, Pech, Detlef
Subject Terms: Inklusion, Unterricht, Hochschule, Hochschullehre, Professionalisierung, Lehrerausbildung, Lehr-Lern-Prozess, Bildungskonzept, Lehrerbildung, Kompetenz, Lehr-Lern-System, Lehrevaluation, Lehramtsstudiengang, Heterogenität, Sensibilität, Lehrkompetenz, Integrative Pädagogik, Professionalität, Pädagogisches Handeln, Fachdidaktik, Sonderpädagogik, Klassenführung, Adaptiver Unterricht, Unterrichtskonzeption, Sprachbildung, Lehramtsstudent, Baustein, Reflexion, Selbstreflexion, Pädagogische Diagnostik, Diagnostik, Begleituntersuchung, Evaluation, Empirische Untersuchung, Quantitative Analyse, Qualitative Analyse, Forschungsprojekt, Deutschland, Inclusion, Teaching, Higher education institute, Higher education lecturing, University lecturing, University teaching, Professionalization, Teacher education, Teacher training, Teaching-learning process, Educational conception, Teachers' training, Competency, Preservice Teacher Education, Heterogeneity, Sensibility, Teaching Skills, Integrative education, Professionalism, Professionality, Specialized didactics, Subject didactics, Remedial instruction sciences, Special education for the handicapped, Special needs education, Classroom techniques, Conception of teaching, Linguistic input, Student teachers, Self-reflexion, Pedagogical diagnostics, Diagnostic, Empirical study, Germany, Pedagogical thinking, Teaching-learning research, bic Book Industry Communication:J Society & social sciences:JN Education:JNF Educational strategies & policy:JNFN Inclusive education / mainstreaming, thema EDItEUR:J Society and Social Sciences:JN Education:JNF Educational strategies and policy:JNFK Educational strategies and policy: inclusion
File Description: image/jpeg
Relation: Interdisziplinäre Beiträge zur Inklusionsforschung herausgegeben von Marina Egger, Julia Frohn, Vera Moser und Detlef Pech
Authors: Kihm, Pascal, Peschel, Markus
Superior Title: Holub, Barbara [Hrsg.]; Himpsl-Gutermann, Klaus [Hrsg.]; Mittlböck, Katharina [Hrsg.]; Musilek-Hofer, Monika [Hrsg.]; Varelija-Gerber, Andrea [Hrsg.]; Grünberger, Nina [Hrsg.]: lern.medien.werk.statt. Hochschullernwerkstätten in der Digitalität. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2021, S. 70-83. - (Lernen und Studieren in Lernwerkstätten)
Subject Terms: Hochschule, Lernwerkstatt, Hochschuldidaktik, Lehr-Lern-Prozess, Offenes Experimentieren, Offenheit, Lehr-Lern-Forschung, Quantitative Forschung, Qualitative Forschung, Interventionsstudie, Umfrage, Beobachtung, Deutschland, Higher education institute, Learning workshop, University didactics, Teaching-learning process, Teaching-learning research, Quantitative research, Qualitative research, Observation, Germany, Higher education lecturing, University lecturing, University teaching, Teacher education, Teachers' training, Teacher training, Professionalization, Concept analysis
File Description: application/pdf
Relation: oai:www.pedocs.de-opus:22809; oai:www.pedocs.de-opus:22810; oai:www.pedocs.de-opus:22811; oai:www.pedocs.de-opus:22812; oai:www.pedocs.de-opus:22813; oai:www.pedocs.de-opus:22814; oai:www.pedocs.de-opus:22815; oai:www.pedocs.de-opus:22816; oai:www.pedocs.de-opus:22817; oai:www.pedocs.de-opus:22818; oai:www.pedocs.de-opus:22819; oai:www.pedocs.de-opus:22820; oai:www.pedocs.de-opus:22821; oai:www.pedocs.de-opus:22822; oai:www.pedocs.de-opus:22823; oai:www.pedocs.de-opus:22824; oai:www.pedocs.de-opus:22825; oai:www.pedocs.de-opus:22826; oai:www.pedocs.de-opus:22827; oai:www.pedocs.de-opus:22828; oai:www.pedocs.de-opus:22829; http://dx.doi.org/10.25656/01:22813; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-228130; https://www.pedocs.de/volltexte/2021/22813/; https://www.pedocs.de/volltexte/2021/22813/pdf/Kihm_Peschel_2021_Komplexitaet_wagen.pdf
Contributors: Wittmann, Eveline Hrsg., Frommberger, Dietmar Hrsg., Weyland, Ulrike Hrsg.
Superior Title: Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2020, 242 S. - (Schriftenreihe der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE))
Subject Terms: Kompetenzentwicklung, Berufsbildung, Wirtschaftspädagogik, Digitalisierung, Berufliche Bildung, Lehr-Lern-Forschung, Berufspädagogik, Professionalisierung, Berufsorientierung, Finanzmanagement, Lehrpersonal, Berufsschule, Lehrerbildung, Skill development, Vocational Education, Business education, Business education pedagogics, Digitalization, Teaching-learning research, Vocational pedagogics, Professionalization, Occupational orientation, Financial management, Teaching staff, Vocational school for apprentices, Teacher education, Teachers' training, ddc:370, Erziehung, Schul- und Bildungswesen
File Description: application/pdf
Relation: oai:www.pedocs.de-opus:18351; oai:www.pedocs.de-opus:20655; oai:www.pedocs.de-opus:20656; oai:www.pedocs.de-opus:20657; oai:www.pedocs.de-opus:20658; oai:www.pedocs.de-opus:20659; oai:www.pedocs.de-opus:20660; oai:www.pedocs.de-opus:20661; oai:www.pedocs.de-opus:20662; oai:www.pedocs.de-opus:20663; oai:www.pedocs.de-opus:20664; http://dx.doi.org/10.25656/01:20641; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-206414; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/20641/; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/20641/pdf/JBWF_2020_konv.pdf
Authors: Schumacher, Fabian, Wilde, Matthias
Superior Title: European journal of educational research 10 (2021) 2, S. 799-811
Subject Terms: Vorstellung, Biologieunterricht, Lehr-Lern-Forschung, Lehramtsstudium, Konstruktivismus, Instruktion, Lehrerpersönlichkeit, Professionalisierung, Lehrer, Einstellung, Zeichnung, Erfahrung, Sekundarbereich, Lehrerausbildung, Deutschland, Biology lessons, Teaching of Biology, Teaching-learning research, Constructivism, Professionalization, Teacher, Experience, Secondary education, Teacher education, Teacher training, Germany, ddc:370, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Education
File Description: application/pdf
Relation: http://dx.doi.org/10.25656/01:22199; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-221999; https://www.pedocs.de/volltexte/2021/22199/; https://www.pedocs.de/volltexte/2021/22199/pdf/Schumacher_Wilde_2018_When_Prospective_Biology.pdf
Authors: Waschewski, Tina, Weinhold, Swantje
Superior Title: Journal für LehrerInnenbildung 20 (2020) 2, S. 94-105
Subject Terms: Forschung, Lehrerbildung, Lehrerausbildung, Professionalisierung, Schulpraxis, Lehr-Lern-Forschung, Kooperation, Rechtschreibunterricht, Unterrichtsentwicklung, Deutschunterricht, Fachdidaktik, Lehrerbildner, Lehramtsstudent, Forschungskooperation, Praxisbezug, Hochschullehre, Deutschland, Research, Teacher education, Teachers' training, Teacher training, Professionalization, Teaching-learning research, Cooperation, Spelling instruction, Learning and teaching development, Teaching improvement, German language teaching, Teaching of German, Specialized didactics
File Description: application/pdf
Relation: http://dx.doi.org/10.25656/01:20537; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-205372; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/20537/; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/20537/pdf/jlb_2020_02_Waschewski_Weinhold_Kooperativ_forschen.pdf
Authors: Tremp, Peter
Superior Title: Journal für LehrerInnenbildung 20 (2020) 2, S. 16-32
Subject Terms: Forschung, Lehrerbildung, Lehrerausbildung, Professionalisierung, Schulpraxis, Lehr-Lern-Forschung, Hochschuldidaktik, Lehramtsstudiengang, Berufspraxis, Lehrer, Forschungsbezug, Hochschule, Wissenschaftlichkeit, Forschendes Lernen, Research, Teacher education, Teachers' training, Teacher training, Professionalization, Teaching-learning research, University didactics, Preservice Teacher Education, Occupational practice, Teacher, Higher education institute, Scientific character, ddc:370, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Education
File Description: application/pdf
Relation: http://dx.doi.org/10.25656/01:20530; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-205300; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/20530/; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/20530/pdf/jlb_2020_02_Tremp_Forschungsorientierung_und_Berufsrelevanz.pdf
Authors: Pentucci, Maila
Subject Terms: educational formats, teacher education, teaching, school, action research, learning research, bic Book Industry Communication:J Society & social sciences:JN Education, thema EDItEUR:J Society and Social Sciences:JN Education
File Description: image/jpeg
Relation: Ricerca-Formazione - Open Access
Authors: Kuckuck, Katharina
Superior Title: Journal für LehrerInnenbildung 19 (2019) 4, S. 52-61
Subject Terms: Lehrerbildung, Lehrerausbildung, Grounded Theory, Forschendes Lernen, Forschungswerkstatt, Hochschule, Lehr-Lern-Forschung, Lehramtsstudent, Methode, Inklusion, Schule, Hochschullehre, Forschungsprozess, Methodenkompetenz, Hochschulseminar, Hochschuldidaktik, Teacher education, Teachers' training, Teacher training, Higher education institute, Teaching-learning research, Student teachers, Method, Inclusion, School, Higher education lecturing, University lecturing, University teaching, Research process, University didactics
File Description: application/pdf
Relation: http://dx.doi.org/10.25656/01:18443; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-184435; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/18443/; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/18443/pdf/jlb_2019_4_Kuckuck_Grounded_Theory.pdf
Authors: Seidel, Tina, Thiel, Felicitas
Superior Title: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. March 2017 20(1):1-21
Authors: Krompák, Edina
Superior Title: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 36 (2018) 2, S. 246-261
Subject Terms: Soziolinguistik, Linguistik, Sprachwissenschaft, Forschungsstand, Forschungsgegenstand, Lehr-Lern-Forschung, Lehrerbildung, Lehramtsstudiengang, Professionalisierung, Didaktik, Hochschuldidaktik, Primarbereich, Sekundarbereich, Schule, Projekt, Malta, Sociolinguistics, Linguistics, Language sciences, Research proposals, Teaching-learning research, Teacher education, Teachers' training, Preservice Teacher Education, Professionalization, Training method, University didactics, Primary education, Primary level, Secondary education
File Description: application/pdf
Relation: http://dx.doi.org/10.25656/01:17104; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-171041; https://www.pedocs.de/volltexte/2019/17104/; https://www.pedocs.de/volltexte/2019/17104/pdf/BzL_182_246-261Krompak.pdf
Authors: Schalk, Lennart, Stern, Elsbeth
Superior Title: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 36 (2018) 3, S. 398-406
Subject Terms: Allgemeine Didaktik, Fachdidaktik, Lehr-Lern-Forschung, Pädagogik, Erziehungswissenschaft, Lehrerbildung, Lehrerausbildung, Disziplin, Abgrenzung, Ordnung, Hierarchie, Specialized didactics, Subject didactics, Teaching-learning research, Pedagogics, Sciences of education, Teacher education, Teachers' training, Teacher training, Hierarchy, ddc:370, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Education, Allgemeine Erziehungswissenschaft, Schulpädagogik
File Description: application/pdf
Relation: http://dx.doi.org/10.25656/01:18860; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-188602; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/18860/; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/18860/pdf/BzL_183_398-406_Schalk_Stern_Wer_erklaert.pdf
Authors: Reusser, Kurt
Superior Title: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 36 (2018) 3, S. 311-328
Subject Terms: Allgemeine Didaktik, Bedeutungsentwicklung, Didaktisches Dreieck, Fachdidaktik, Lehr-Lern-Forschung, Lehramtsstudiengang, Lehrerbildung, Unterricht, Schweiz, Specialized didactics, Subject didactics, Teaching-learning research, Preservice Teacher Education, Teacher education, Teachers' training, Teaching, Switzerland, ddc:370, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Education, Historische Bildungsforschung, Fachdidaktik/fächerübergreifende Bildungsthemen
File Description: application/pdf
Relation: http://dx.doi.org/10.25656/01:18852; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-188520; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/18852/; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/18852/pdf/BzL_183_311-328_Reusser_Allgemeine_Didaktik.pdf
Contributors: Seifried, Jürgen Hrsg., Seeber, Susan Hrsg., Ziegler, Birgit Hrsg.
Superior Title: Opladen; Berlin ; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2016, 240 S. - (Schriftenreihe der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE))
Subject Terms: Berufliche Bildung, Berufsbildung, Berufspädagogik, Wirtschaftspädagogik, Lehr-Lern-Forschung, Unterrichtsforschung, Hochschulforschung, Historische Bildungsforschung, Lehrerbildung, Akademisierung, Digitale Medien, Berufsbegleitendes Studium, Betriebliche Berufsausbildung, Betriebliche Weiterbildung, Deutschland, Schweiz, Österreich, Vocational Education, Vocational pedagogics, Business education, Business education pedagogics, Teaching-learning research, Teaching research, Academic research, Teacher education, Teachers' training, Academization, Occupation accompanying studies, In-house training, In-plant further education
File Description: application/pdf
Relation: oai:www.pedocs.de-opus:12698; oai:www.pedocs.de-opus:12703; oai:www.pedocs.de-opus:12704; oai:www.pedocs.de-opus:12732; oai:www.pedocs.de-opus:12733; oai:www.pedocs.de-opus:12734; oai:www.pedocs.de-opus:12740; oai:www.pedocs.de-opus:12741; http://dx.doi.org/10.25656/01:12445; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-124451; https://www.pedocs.de/volltexte/2016/12445/; https://www.pedocs.de/volltexte/2016/12445/pdf/Seifried_et_al_Jahrbuch_der_berufs_und_wirtschaftspaedagogischen_Forschung_2016.pdf
Contributors: Seifried, Jürgen Hrsg., Seeber, Susan Hrsg., Ziegler, Birgit Hrsg.
Superior Title: Opladen ; Berlin ; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2015, 174 S. - (Schriftenreihe der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE))
Subject Terms: Wirtschaftspädagogik, Didaktik, Lehr-Lern-Forschung, Berufspädagogik, Selbstkompetenz, Persönlichkeitsentwicklung, Übergang Schule - Beruf, Historische Bildungsforschung, Berufsbildung, Professionalisierung, Lehrpersonal, Unterrichtsforschung, Lehrerbildung, Berufsschulgesetz, Schulforschung, Business education, Business education pedagogics, Training method, Teaching-learning research, Vocational pedagogics, Personality development, Vocational Education, Professionalization, Teaching staff, Teaching research, Teacher education, Teachers' training, Effective schools research, Germany, ddc:370
File Description: application/pdf
Relation: oai:www.pedocs.de-opus:18340; oai:www.pedocs.de-opus:18341; oai:www.pedocs.de-opus:18342; oai:www.pedocs.de-opus:18343; oai:www.pedocs.de-opus:18344; oai:www.pedocs.de-opus:18345; oai:www.pedocs.de-opus:18346; oai:www.pedocs.de-opus:18347; oai:www.pedocs.de-opus:18348; oai:www.pedocs.de-opus:18349; oai:www.pedocs.de-opus:18350; http://dx.doi.org/10.25656/01:18279; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-182797; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/18279/; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/18279/pdf/Budrich_9783847408710_konv.pdf
Contributors: Seifried, Jürgen Hrsg., Faßhauer, Uwe Hrsg., Seeber, Susan Hrsg.
Superior Title: Opladen [u.a.] : Verlag Barbara Budrich 2014, 217 S. - (Schriftenreihe der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE))
Subject Terms: Berufsbildung, Wirtschaftspädagogik, Lehr-Lern-Forschung, Lehrerbildung, Berufsorientierung, Historische Bildungsforschung, Berufspädagogik, Kompetenzmessung, Deutschland, Vocational Education, Business education, Business education pedagogics, Teaching-learning research, Teacher education, Teachers' training, Occupational orientation, Vocational pedagogics, Competency measurement, Skills measurement, Skills measurements, Germany, ddc:370, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Education, Berufs- und Wirtschaftspädagogik
File Description: application/pdf
Relation: oai:www.pedocs.de-opus:9722; oai:www.pedocs.de-opus:9723; oai:www.pedocs.de-opus:9724; oai:www.pedocs.de-opus:9725; oai:www.pedocs.de-opus:9726; oai:www.pedocs.de-opus:9727; oai:www.pedocs.de-opus:9728; oai:www.pedocs.de-opus:9729; oai:www.pedocs.de-opus:9730; oai:www.pedocs.de-opus:9731; oai:www.pedocs.de-opus:9732; oai:www.pedocs.de-opus:9733; oai:www.pedocs.de-opus:9734; oai:www.pedocs.de-opus:9735; oai:www.pedocs.de-opus:9736; http://dx.doi.org/10.25656/01:9664; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-opus-96648; https://www.pedocs.de/volltexte/2014/9664/; https://www.pedocs.de/volltexte/2014/9664/pdf/Seifried_etal_2014_JB_Berufs_und_Wirtschaftspaedagogik_2014.pdf
Authors: Franz, Eva-Kristina
Superior Title: Hildebrandt, Elke [Hrsg.]; Peschel, Markus [Hrsg.]; Weißhaupt, Mark [Hrsg.]: Lernen zwischen freiem und instruiertem Tätigsein. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2014, S. 137-145. - (Lernen und Studieren in Lernwerkstätten)
Subject Terms: Student, Reflexion, Lernwerkstatt, Lehrerbildung, Forschungsprojekt, Hochschule, Lernen, Lehr-Lern-Forschung, Hochschuldidaktik, Aktionsforschung, Lernumgebung, Motivation, Lerntagebuch, Lernprozess, Konstruktivismus, Instruktion, Lernmotivation, Entdeckendes Lernen, Deutschland, Male student, Learning workshop, Teacher education, Teachers' training, Higher education institute, Learning, Teaching-learning research, University didactics, Educational Environment, Learning environment, Learning process
File Description: application/pdf
Relation: oai:www.pedocs.de-opus:19335; oai:www.pedocs.de-opus:19336; oai:www.pedocs.de-opus:19337; oai:www.pedocs.de-opus:19338; oai:www.pedocs.de-opus:19339; oai:www.pedocs.de-opus:19340; oai:www.pedocs.de-opus:19341; oai:www.pedocs.de-opus:19342; oai:www.pedocs.de-opus:19343; oai:www.pedocs.de-opus:19344; oai:www.pedocs.de-opus:19345; oai:www.pedocs.de-opus:19346; oai:www.pedocs.de-opus:19347; oai:www.pedocs.de-opus:19334; http://dx.doi.org/10.25656/01:19343; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-193433; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/19343/; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/19343/pdf/Franz_2014_Beobachtung_studentischen_Arbeitens.pdf
Authors: Biedermann, Horst, Steinmann, Sibylle, Oser, Fritz
Superior Title: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 33 (2015) 1, S. 46-68
Subject Terms: Lehrerbildung, Lehr-Lern-Forschung, Überzeugung, Mathematikunterricht, Teacher education, Teachers' training, Teaching-learning research, Mathematics lessons, Teaching of mathematics, ddc:370, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Education, Schulpädagogik
File Description: application/pdf
Relation: http://dx.doi.org/10.25656/01:13896; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-138965; https://www.pedocs.de/volltexte/2017/13896/; https://www.pedocs.de/volltexte/2017/13896/pdf/BZL_2015_1_46_68.pdf
Authors: Criblez, Lucien, Manz, Karin
Superior Title: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 33 (2015) 2, S. 200-214
Subject Terms: Lehrerbildung, Unterrichtsfach, Fachdidakik, Lehr-Lern-Forschung, Professionalisierung, Deutschsprachige Schweiz, Teacher education, Teachers' training, Curriculum subject, Subject, Teaching-learning research, Professionalization, German-speaking Switzerland, ddc:370, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Education, Schulpädagogik
File Description: application/pdf
Relation: http://dx.doi.org/10.25656/01:13885; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-138859; https://www.pedocs.de/volltexte/2017/13885/; https://www.pedocs.de/volltexte/2017/13885/pdf/BZL_2015_2_200_214.pdf