Authors: Tetzlaff, Leonard, Schmiedek, Florian, Brod, Garvin
Superior Title: Educational psychology review 33 (2021) 3, S. 863-882
Subject Terms: Unterricht, Individualisierung, Adaptiver Unterricht, Lernender, Lernprozess, Datenerhebung, E-Learning, Lernumgebung, Schulklasse, Binnendifferenzierung, Forschungsstand, Modellbildung, Unterrichtsgestaltung, Lernforschung, Lehr-Lern-Forschung, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Pädagogische Psychologie, Teaching, Individualization, Learning process, Virtual learning, Educational Environment, Learning environment, School class, Interior differentiation, Model building, Research on learning, Teaching-learning research, Education
File Description: application/pdf
Authors: Tetzlaff, Leonard, Schmiedek, Florian, Brod, Garvin
Superior Title: Educational psychology review 33 (2021) 3, S. 863-882
Subject Terms: Unterricht, Individualisierung, Adaptiver Unterricht, Lernender, Lernprozess, Datenerhebung, E-Learning, Lernumgebung, Schulklasse, Binnendifferenzierung, Forschungsstand, Modellbildung, Unterrichtsgestaltung, Lernforschung, Lehr-Lern-Forschung, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Pädagogische Psychologie, Teaching, Individualization, Learning process, Virtual learning, Educational Environment, Learning environment, School class, Interior differentiation, Model building, Research on learning, Teaching-learning research, Education
File Description: application/pdf
Authors: Tetzlaff, Leonard, Schmiedek, Florian, Brod, Garvin
Superior Title: Educational psychology review 33 (2021) 3, S. 863-882
Subject Terms: Unterricht, Individualisierung, Adaptiver Unterricht, Lernender, Lernprozess, Datenerhebung, E-Learning, Lernumgebung, Schulklasse, Binnendifferenzierung, Forschungsstand, Modellbildung, Unterrichtsgestaltung, Lernforschung, Lehr-Lern-Forschung, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Pädagogische Psychologie, Teaching, Individualization, Learning process, Virtual learning, Educational Environment, Learning environment, School class, Interior differentiation, Model building, Research on learning, Teaching-learning research, Education
File Description: application/pdf
Authors: Tetzlaff, Leonard, Schmiedek, Florian, Brod, Garvin
Superior Title: Educational psychology review 33 (2021) 3, S. 863-882
Subject Terms: Unterricht, Individualisierung, Adaptiver Unterricht, Lernender, Lernprozess, Datenerhebung, E-Learning, Lernumgebung, Schulklasse, Binnendifferenzierung, Forschungsstand, Modellbildung, Unterrichtsgestaltung, Lernforschung, Lehr-Lern-Forschung, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Pädagogische Psychologie, Teaching, Individualization, Learning process, Virtual learning, Educational Environment, Learning environment, School class, Interior differentiation, Model building, Research on learning, Teaching-learning research, Education
File Description: application/pdf
Authors: Tetzlaff, Leonard, Schmiedek, Florian, Brod, Garvin
Superior Title: Educational psychology review 33 (2021) 3, S. 863-882
Subject Terms: Unterricht, Individualisierung, Adaptiver Unterricht, Lernender, Lernprozess, Datenerhebung, E-Learning, Lernumgebung, Schulklasse, Binnendifferenzierung, Forschungsstand, Modellbildung, Unterrichtsgestaltung, Lernforschung, Lehr-Lern-Forschung, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Pädagogische Psychologie, Teaching, Individualization, Learning process, Virtual learning, Educational Environment, Learning environment, School class, Interior differentiation, Model building, Research on learning, Teaching-learning research, Education
File Description: application/pdf
Authors: Tetzlaff, Leonard, Schmiedek, Florian, Brod, Garvin
Superior Title: Educational psychology review 33 (2021) 3, S. 863-882
Subject Terms: Unterricht, Individualisierung, Adaptiver Unterricht, Lernender, Lernprozess, Datenerhebung, E-Learning, Lernumgebung, Schulklasse, Binnendifferenzierung, Forschungsstand, Modellbildung, Unterrichtsgestaltung, Lernforschung, Lehr-Lern-Forschung, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Pädagogische Psychologie, Teaching, Individualization, Learning process, Virtual learning, Educational Environment, Learning environment, School class, Interior differentiation, Model building, Research on learning, Teaching-learning research, Education
File Description: application/pdf
Authors: Tetzlaff, Leonard, Schmiedek, Florian, Brod, Garvin
Superior Title: Educational psychology review 33 (2021) 3, S. 863-882
Subject Terms: Unterricht, Individualisierung, Adaptiver Unterricht, Lernender, Lernprozess, Datenerhebung, E-Learning, Lernumgebung, Schulklasse, Binnendifferenzierung, Forschungsstand, Modellbildung, Unterrichtsgestaltung, Lernforschung, Lehr-Lern-Forschung, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Pädagogische Psychologie, Teaching, Individualization, Learning process, Virtual learning, Educational Environment, Learning environment, School class, Interior differentiation, Model building, Research on learning, Teaching-learning research, Education
File Description: application/pdf
Authors: Tetzlaff, Leonard, Schmiedek, Florian, Brod, Garvin
Superior Title: Educational psychology review 33 (2021) 3, S. 863-882
Subject Terms: Unterricht, Individualisierung, Adaptiver Unterricht, Lernender, Lernprozess, Datenerhebung, E-Learning, Lernumgebung, Schulklasse, Binnendifferenzierung, Forschungsstand, Modellbildung, Unterrichtsgestaltung, Lernforschung, Lehr-Lern-Forschung, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Pädagogische Psychologie, Teaching, Individualization, Learning process, Virtual learning, Educational Environment, Learning environment, School class, Interior differentiation, Model building, Research on learning, Teaching-learning research, Education
File Description: application/pdf
Authors: Tetzlaff, Leonard, Schmiedek, Florian, Brod, Garvin
Superior Title: Educational psychology review 33 (2021) 3, S. 863-882
Subject Terms: Unterricht, Individualisierung, Adaptiver Unterricht, Lernender, Lernprozess, Datenerhebung, E-Learning, Lernumgebung, Schulklasse, Binnendifferenzierung, Forschungsstand, Modellbildung, Unterrichtsgestaltung, Lernforschung, Lehr-Lern-Forschung, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Pädagogische Psychologie, Teaching, Individualization, Learning process, Virtual learning, Educational Environment, Learning environment, School class, Interior differentiation, Model building, Research on learning, Teaching-learning research, Education
File Description: application/pdf
Authors: Tetzlaff, Leonard, Schmiedek, Florian, Brod, Garvin
Superior Title: Educational psychology review 33 (2021) 3, S. 863-882
Subject Terms: Unterricht, Individualisierung, Adaptiver Unterricht, Lernender, Lernprozess, Datenerhebung, E-Learning, Lernumgebung, Schulklasse, Binnendifferenzierung, Forschungsstand, Modellbildung, Unterrichtsgestaltung, Lernforschung, Lehr-Lern-Forschung, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Pädagogische Psychologie, Teaching, Individualization, Learning process, Virtual learning, Educational Environment, Learning environment, School class, Interior differentiation, Model building, Research on learning, Teaching-learning research, Education
File Description: application/pdf
Authors: Tetzlaff, Leonard, Schmiedek, Florian, Brod, Garvin
Superior Title: Educational psychology review 33 (2021) 3, S. 863-882
Subject Terms: Unterricht, Individualisierung, Adaptiver Unterricht, Lernender, Lernprozess, Datenerhebung, E-Learning, Lernumgebung, Schulklasse, Binnendifferenzierung, Forschungsstand, Modellbildung, Unterrichtsgestaltung, Lernforschung, Lehr-Lern-Forschung, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Pädagogische Psychologie, Teaching, Individualization, Learning process, Virtual learning, Educational Environment, Learning environment, School class, Interior differentiation, Model building, Research on learning, Teaching-learning research, Education
File Description: application/pdf
Authors: Tetzlaff, Leonard, Schmiedek, Florian, Brod, Garvin
Superior Title: Educational psychology review 33 (2021) 3, S. 863-882
Subject Terms: Unterricht, Individualisierung, Adaptiver Unterricht, Lernender, Lernprozess, Datenerhebung, E-Learning, Lernumgebung, Schulklasse, Binnendifferenzierung, Forschungsstand, Modellbildung, Unterrichtsgestaltung, Lernforschung, Lehr-Lern-Forschung, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Pädagogische Psychologie, Teaching, Individualization, Learning process, Virtual learning, Educational Environment, Learning environment, School class, Interior differentiation, Model building, Research on learning, Teaching-learning research, Education
File Description: application/pdf
Authors: Tetzlaff, Leonard, Schmiedek, Florian, Brod, Garvin
Superior Title: Educational psychology review 33 (2021) 3, S. 863-882
Subject Terms: Unterricht, Individualisierung, Adaptiver Unterricht, Lernender, Lernprozess, Datenerhebung, E-Learning, Lernumgebung, Schulklasse, Binnendifferenzierung, Forschungsstand, Modellbildung, Unterrichtsgestaltung, Lernforschung, Lehr-Lern-Forschung, Teaching, Individualization, Learning process, Virtual learning, Educational Environment, Learning environment, School class, Interior differentiation, Model building, Research on learning, Teaching-learning research, ddc:370, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Education
File Description: application/pdf
Relation: http://dx.doi.org/10.25656/01:25237; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-252373; https://www.pedocs.de/volltexte/2022/25237/; https://www.pedocs.de/volltexte/2022/25237/pdf/EPR_2021_3_Tetzlaff_Schmiedek_Brod_Developing_Personalized_Education_A.pdf
Authors: Pollmanns, Marion
Superior Title: Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2019, 609 S. - (Habil., Univ., Frankfurt am Main, 2014)
Subject Terms: Lehr-Lern-Forschung, Wissenserwerb, Aneignung, Lernen, Lernprozess, Didaktik, Lehren, Schulpädagogik, Vermittlung, Verstehen, Chemieunterricht, Geschichtsunterricht, Sozialkunde, Hermeneutik, Auswertung, Schüler, Unterrichtsbeispiel, Unterrichtsforschung, Unterrichtsprozess, Unterrichtstheorie, Audioaufzeichnung, Videoaufzeichnung, Transkription, Inhaltsanalyse, Interview, Empirische Untersuchung, Fallstudie, Österreich, Teaching-learning research, Acquisition of knowledge
File Description: application/pdf
Relation: http://dx.doi.org/10.25656/01:26119; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-261191; https://www.pedocs.de/volltexte/2023/26119/; https://www.pedocs.de/volltexte/2023/26119/pdf/Pollmanns_2019_Unterrichten_und_Aneignen.pdf
Authors: Danninger, Gabriele
Superior Title: Haushalt in Bildung & Forschung 5 (2016) 4, S. 25-34
Subject Terms: Lernen, Lerneffekt, Wirksamkeit, Ernährung und Hauswirtschaft, Neurodidaktik, Neurowissenschaften, Lehr-Lern-Forschung, Lernerfolg, Lernpsychologie, Kognitionspsychologie, Konstruktivismus, Lernforschung, Lernprozess, Unterricht, Hauswirtschaftslehre, Learning, Learning progress, Teaching-learning research, Learning achievement, Learning psychology, Psychology of learning, Cognition psychology, Constructivism, Research on learning, Learning process, Teaching, Home economics, ddc:370, Erziehung, Schul- und Bildungswesen
File Description: application/pdf
Relation: http://dx.doi.org/10.25656/01:20337; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-203371; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/20337/; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/20337/pdf/HiBiFo_2016_4_Danninger_Neurodidaktik_und_Lernwirksamkeit.pdf
Authors: Brandl, Werner
Superior Title: Haushalt in Bildung & Forschung 5 (2016) 4, S. 3-24
Subject Terms: Lernen, Lerneffekt, Lernstand, Lernstandserhebung, Leistungsbeurteilung, Lernerfolg, Lernprozess, Wirksamkeit, Lernforschung, Kompetenz, Lehr-Lern-Forschung, Schule, Unterricht, Lernpsychologie, Kognitionspsychologie, Learning, Learning progress, Learning level survey, Surveys, Achievement measurement, Achievement test, Pupil Evaluation, Learning achievement, Learning process, Research on learning, Competency, Teaching-learning research, School, Teaching, Learning psychology
File Description: application/pdf
Relation: http://dx.doi.org/10.25656/01:20336; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-203363; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/20336/; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/20336/pdf/HiBiFo_2016_4_Brandl_Lernstand_erheben_Lernwirksamkeit.pdf
Authors: Franz, Eva-Kristina
Superior Title: Hildebrandt, Elke [Hrsg.]; Peschel, Markus [Hrsg.]; Weißhaupt, Mark [Hrsg.]: Lernen zwischen freiem und instruiertem Tätigsein. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2014, S. 137-145. - (Lernen und Studieren in Lernwerkstätten)
Subject Terms: Student, Reflexion, Lernwerkstatt, Lehrerbildung, Forschungsprojekt, Hochschule, Lernen, Lehr-Lern-Forschung, Hochschuldidaktik, Aktionsforschung, Lernumgebung, Motivation, Lerntagebuch, Lernprozess, Konstruktivismus, Instruktion, Lernmotivation, Entdeckendes Lernen, Deutschland, Male student, Learning workshop, Teacher education, Teachers' training, Higher education institute, Learning, Teaching-learning research, University didactics, Educational Environment, Learning environment, Learning process
File Description: application/pdf
Relation: oai:www.pedocs.de-opus:19335; oai:www.pedocs.de-opus:19336; oai:www.pedocs.de-opus:19337; oai:www.pedocs.de-opus:19338; oai:www.pedocs.de-opus:19339; oai:www.pedocs.de-opus:19340; oai:www.pedocs.de-opus:19341; oai:www.pedocs.de-opus:19342; oai:www.pedocs.de-opus:19343; oai:www.pedocs.de-opus:19344; oai:www.pedocs.de-opus:19345; oai:www.pedocs.de-opus:19346; oai:www.pedocs.de-opus:19347; oai:www.pedocs.de-opus:19334; http://dx.doi.org/10.25656/01:19343; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-193433; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/19343/; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/19343/pdf/Franz_2014_Beobachtung_studentischen_Arbeitens.pdf
Superior Title: Hildebrandt, Elke [Hrsg.]; Peschel, Markus [Hrsg.]; Weißhaupt, Mark [Hrsg.]: Lernen zwischen freiem und instruiertem Tätigsein. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2014, S. 17-31. - (Lernen und Studieren in Lernwerkstätten)
Subject Terms: Lehr-Lern-Forschung, Lernen, Lernprozess, Übergang Vorschulstufe - Primarstufe, Eingangsstufe, Primarbereich, Vorschulalter, Unterricht, Kindergarten, Frühpädagogik, Anfangsunterricht, Elementarbereich, Elementarpädagogik, Fächerübergreifendes Lernen, Lernforschung, Lernaktivität, Lernbegleitung, Pädagogisches Handeln, Schweiz, Teaching-learning research, Learning, Learning process, Entry stage, Primary education, Primary level, Pre-school age, Preschool age, Teaching, Nursery school, Early childhood education
File Description: application/pdf
Relation: oai:www.pedocs.de-opus:19335; oai:www.pedocs.de-opus:19336; oai:www.pedocs.de-opus:19337; oai:www.pedocs.de-opus:19338; oai:www.pedocs.de-opus:19339; oai:www.pedocs.de-opus:19340; oai:www.pedocs.de-opus:19341; oai:www.pedocs.de-opus:19342; oai:www.pedocs.de-opus:19343; oai:www.pedocs.de-opus:19344; oai:www.pedocs.de-opus:19345; oai:www.pedocs.de-opus:19346; oai:www.pedocs.de-opus:19347; oai:www.pedocs.de-opus:19334; http://dx.doi.org/10.25656/01:19336; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-193364; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/19336/; https://www.pedocs.de/volltexte/2020/19336/pdf/Streit_et_al_2014_Besonderheiten_des_Lernens_und_Lehrens.pdf
Authors: Tetzlaff, Leonard, Schmiedek, Florian, Brod, Garvin
Superior Title: Educational psychology review 33 (2021) 3, S. 863-882
Subject Terms: Unterricht, Individualisierung, Adaptiver Unterricht, Lernender, Lernprozess, Datenerhebung, E-Learning, Lernumgebung, Schulklasse, Binnendifferenzierung, Forschungsstand, Modellbildung, Unterrichtsgestaltung, Lernforschung, Lehr-Lern-Forschung, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Pädagogische Psychologie, Teaching, Individualization, Learning process, Virtual learning, Educational Environment, Learning environment, School class, Interior differentiation, Model building, Research on learning, Teaching-learning research, Education
Availability: http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-252373
Authors: Tetzlaff, Leonard, Schmiedek, Florian, Brod, Garvin
Superior Title: Educational psychology review 33 (2021) 3, S. 863-882
Subject Terms: Unterricht, Individualisierung, Adaptiver Unterricht, Lernender, Lernprozess, Datenerhebung, E-Learning, Lernumgebung, Schulklasse, Binnendifferenzierung, Forschungsstand, Modellbildung, Unterrichtsgestaltung, Lernforschung, Lehr-Lern-Forschung, Erziehung, Schul- und Bildungswesen, Pädagogische Psychologie, Teaching, Individualization, Learning process, Virtual learning, Educational Environment, Learning environment, School class, Interior differentiation, Model building, Research on learning, Teaching-learning research, Education
Availability: http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-pedocs-252373