Authors: Unger, Martin, Lakes, Tobia
Subject Terms: land use interests, land use, land use conflicts, land use synergies, agriculture, sustainable development, 550 Geowissenschaften, ddc:550
File Description: application/pdf
Relation: http://edoc.hu-berlin.de/18452/27147; urn:nbn:de:kobv:11-110-18452/27147-8; http://dx.doi.org/10.18452/26470
Authors: Beniermann, Anna, Glos, Martin, Schumacher, Heike, Fietze, Ingo, Völker, Stephan, Upmeier zu Belzen, Annette
Subject Terms: sleep, sleep health literacy, science education, SDG3, health education, education for sustainable development, engineering, ESD, light pollution, 610 Medizin und Gesundheit, 370 Bildung und Erziehung, ddc:610, ddc:370
File Description: application/pdf
Relation: http://edoc.hu-berlin.de/18452/27955; urn:nbn:de:kobv:11-110-18452/27955-2; http://dx.doi.org/10.18452/27294
Authors: Hemmer, Ingrid, Döpke, Marie, Koch, Christoph, Peitz, Anna
Subject Terms: Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE), Nachhaltigkeit, Fortbildung, Hochschuldidaktik, Hochschullehrende, Education for Sustainable Development (ESD), sustainability, staff training, higher education, university lecturers, Educación para el Desarrollo Sostenible (EDS), sostenibilidad, enseñanza superior, profesores universitarios, formación del profesorado, 370 Bildung und Erziehung, 550 Geowissenschaften, ddc:370, ddc:550
File Description: application/pdf
Relation: http://edoc.hu-berlin.de/18452/27179; urn:nbn:de:kobv:11-110-18452/27179-9; http://dx.doi.org/10.18452/26018
Authors: Hemmer, Ingrid, Winter, Marc, Mainka, Steven, Ullrich, Mark, Bagoly-Simó, Péter, Lude, Armin, Labanino, Rafael
Subject Terms: Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE), Implementierung, Indikatoren, Schule, Education for Sustainable Development (ESD), implementation, indicators, formal education, Educación para el Desarrollo Sostenible (EDS), implementación, indicadores, educación formal, 370 Bildung und Erziehung, 550 Geowissenschaften, ddc:370, ddc:550
File Description: application/pdf
Relation: http://edoc.hu-berlin.de/18452/26639; urn:nbn:de:kobv:11-110-18452/26639-9; http://dx.doi.org/10.18452/25710
Authors: Baumann, Stefan, Niebert, Kai
Subject Terms: Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE), BNE-Kompetenzen, Geographiedidaktik, Lehrpersonenbildung, Aktionsforschung, Education for Sustainable Development (ESD), competencies, PCK in Geography, teacher education, action research, Educación para el Desarrollo Sostenible (EDS), competencias, PCK en Geografía, formación docente, investigación-acción, 370 Bildung und Erziehung, 550 Geowissenschaften, ddc:370, ddc:550
File Description: application/pdf
Relation: http://edoc.hu-berlin.de/18452/26633; urn:nbn:de:kobv:11-110-18452/26633-2; http://dx.doi.org/10.18452/25712
Authors: Fahad Baqa, Muhammad, Lu, Linlin, Chen, Fang, Huda, Nawaz, Luyang, Pan, Tariq, Aqil, Qureshi, Salman, Li, Bin, Li, Qingting
Contributors: Osmond, Paul, Bartesaghi Koc, Carlos
Subject Terms: surface urban heat island, land surface temperature, megacity, sustainable development goals, Karachi, 620 Ingenieurwissenschaften und zugeordnete Tätigkeiten, ddc:620
File Description: application/pdf
Relation: http://edoc.hu-berlin.de/18452/25593; urn:nbn:de:kobv:11-110-18452/25593-8; http://dx.doi.org/10.18452/24910
Authors: Bagoly-Simó, Péter, Hartmann, Johanna
Subject Terms: Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE), Indikatoren, Implementierung, Lehrplan/Curriculum, Sekundarstufe I, Geographie, Education for Sustainable Development (ESD), indicator, implementation, curriculum, lower secondary education, Geography, Educación para el Desarrollo Sostenible (EDS), indicador, aplicación, plan de estudios, primer ciclo de secundaria, geografía, 370 Bildung und Erziehung, 550 Geowissenschaften, ddc:370, ddc:550
File Description: application/pdf
Relation: http://edoc.hu-berlin.de/18452/25399; urn:nbn:de:kobv:11-110-18452/25399-4; http://dx.doi.org/10.18452/23390
Authors: van Maanen, Nicole, Andrijevic, Marina, Lejeune, Quentin, Rosa, Lorenzo, Lissner, Tabea, Schleussner, Carl-Friedrich
Subject Terms: sustainable irrigation, food security, climate change adaptation, shared socioeconomic pathways, sustainable development, 690 Bau von Gebäuden, ddc:690
File Description: application/pdf
Relation: http://edoc.hu-berlin.de/18452/25549; urn:nbn:de:kobv:11-110-18452/25549-4; http://dx.doi.org/10.18452/24870
Authors: Tsai, Hsin-Hua, Tseng, Huan-Sheng, Huang, Chun-Kai, Yu, Su-Chun
Subject Terms: maritime spatial planning, offshore wind power, renewable energy, fishery rights, sustainable development, 340 Recht, ddc:340
File Description: application/pdf
Relation: http://edoc.hu-berlin.de/18452/26524; urn:nbn:de:kobv:11-110-18452/26524-6; http://dx.doi.org/10.18452/25849
Authors: Wittlich, Christian, Brühne, Thomas
Subject Terms: Außerschulische Lernorte, Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE), BNE-Kriterien, Lernortlandschaft Rheinland-Pfalz, BNE-Lernorte, extracurricular learning venues, Education for Sustainable Development (ESD), ESD criteria, Learning Location Landscape Rhineland-Palatinate, ESD learning locations, lugares de aprendizaje extracurricular, Educación para el Desarrollo Sostenible (EDS), criterios de la EDS, Lugar de aprendizaje Paisaje Renania-Palatinado, lugares de aprendizaje de la EDS, 370 Bildung und Erziehung, 550 Geowissenschaften, ddc:370, ddc:550
File Description: application/pdf
Relation: http://edoc.hu-berlin.de/18452/26182; urn:nbn:de:kobv:11-110-18452/26182-6; http://dx.doi.org/10.18452/23581
Authors: Hanke, Melissa, Paseka, Angelika, Sprenger, Sandra
Subject Terms: Unsicherheit, Ungewissheit, Geographiedidaktik, Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE), systematisches Review, uncertainty, Geography Education, Education for Sustainable Development (ESD), systematic review, incertidumbre, Educación Geográfica, Educación para el Desarrollo Sostenible (EDS), revisión sistemática, 370 Bildung und Erziehung, 550 Geowissenschaften, ddc:370, ddc:550
File Description: application/pdf
Relation: http://edoc.hu-berlin.de/18452/26186; urn:nbn:de:kobv:11-110-18452/26186-0; http://dx.doi.org/10.18452/24924
Subject Terms: multi-functionality, transformation, transition, Food2030, urban sustainable development, community of practice and knowledge, urban-rural relationship, co-creation, 630 Landwirtschaft und verwandte Bereiche, ddc:630
File Description: application/pdf
Relation: http://edoc.hu-berlin.de/18452/25932; urn:nbn:de:kobv:11-110-18452/25932-1; http://dx.doi.org/10.18452/25265
Authors: Fridrich, Monika
Subject Terms: Grüne Bibliothek, Öffentliche Bibliothek, Tübingen, Agenda 2030 für nachhaltige Entwicklung, Bildung für nachhaltige Entwicklung, Green libraries, Public libraries, Tübingen (Germany), UN Sustainable Development Goals, Education for Sustainable Development, 020 Bibliotheks- und Informationswissenschaften, ddc:020
File Description: application/pdf
Relation: http://edoc.hu-berlin.de/18452/24490; urn:nbn:de:kobv:11-110-18452/24490-9; http://dx.doi.org/10.18452/23836
Authors: Stork, Juliane, Öhlmann, Philipp
Subject Terms: Religion, Ecology, Sub-Saharan Africa, Sustainable Development, Sustainable Development Goals, 755 Religion, 230 Christentum, 301 Soziologie und Anthropologie, 327 Internationale Beziehungen, ddc:755, ddc:230, ddc:301, ddc:327
File Description: application/pdf
Relation: http://edoc.hu-berlin.de/18452/24330; urn:nbn:de:kobv:11-110-18452/24330-6; http://dx.doi.org/10.18452/23587
Authors: Holmquist, Jan
Subject Terms: Sustainability, sustainable development goals, public libraries, Denmark, Nachhaltigkeit, Öffentliche Bibliotheken, Dänemark, 020 Bibliotheks- und Informationswissenschaften, ddc:020
File Description: application/pdf
Relation: http://edoc.hu-berlin.de/18452/24491; urn:nbn:de:kobv:11-110-18452/24491-5; http://dx.doi.org/10.18452/23837
Authors: van Vlimmeren, Ton
Subject Terms: Nachhaltige Entwicklung, Demokratie, Information, Europa, Fonds, Soziale Bewegung, Sustainable development, Democracy, Europe, Funding, Social movements, 020 Bibliotheks- und Informationswissenschaften, ddc:020
File Description: application/pdf
Relation: http://edoc.hu-berlin.de/18452/24499; urn:nbn:de:kobv:11-110-18452/24499-4; http://dx.doi.org/10.18452/23845
Authors: Lochner, Johanna, Rieckmann, Marco, Robischon, Marcel
Subject Terms: school garden, virtual exchange, education for sustainable development, learning outcomes, othering, transformative learning, 333.7 Landflächen, Naturräume für Freizeit und Erholung, Naturreservate, Energie, ddc:333
File Description: application/pdf
Relation: http://edoc.hu-berlin.de/18452/24142; urn:nbn:de:kobv:11-110-18452/24142-2; http://dx.doi.org/10.18452/23500
Subject Terms: climate activism, Fridays for Future, Education for Sustainable Development (ESD), transformative learning, Environmental Citizenship (EC), shift in consciousness, 300 Sozialwissenschaften, ddc:300
File Description: application/pdf
Relation: http://edoc.hu-berlin.de/18452/24541; urn:nbn:de:kobv:11-110-18452/24541-9; http://dx.doi.org/10.18452/23883
Authors: Sartori, Monika
Subject Terms: Bildung für nachhaltige Entwicklung, Schulbibliothek, Kommunale Bibliothek, Education for sustainable development, School libraries, Municipal libraries, 020 Bibliotheks- und Informationswissenschaften, ddc:020
File Description: application/pdf
Relation: http://edoc.hu-berlin.de/18452/24496; urn:nbn:de:kobv:11-110-18452/24496-5; http://dx.doi.org/10.18452/23842
Authors: Hambloch, Caroline, Kahwai, Jane, Mugonya, John
Subject Terms: seed systems, sorghum, private sector development, sustainable development goals, livelihoods, 630 Landwirtschaft und verwandte Bereiche, 640 Hauswirtschaft und Familie, ddc:630, ddc:640
File Description: application/pdf
Relation: http://edoc.hu-berlin.de/18452/24903; urn:nbn:de:kobv:11-110-18452/24903-4; http://dx.doi.org/10.18452/24243